Subjects: 29,695 | Messages: 62,615 | Mp3s: 944 | Videos: 103 | Members: 16,293 | Online: 200 | Newest : zulu
Haitiwebs Home english  français  register  faq  contact us
Go to Haitiwebs Chat     Register   
Calendar Search Mark Forums Read
Sports Place du sport dans le quotidien.
Welcome to the Foire d'Opinions Haitiennes forums.
You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today!
If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us.
Upcoming Events for the Next 3 Day(s) Private calendar events are seen only by member who owns calendar
Calendar
Latest Top News ::.. Venus Williams sacrée pour la 5e fois à Wimbledon Le pôle Nord sans glace cet été ? AFRIQUE DU SUD - Les Chinois changent de couleur de peau CRISE ALIMENTAIRE - Les agrocarburants en accusation ÉLECTIONS AMERICAINES - Les cinq revirements d'Obama FONDERIE- ÉCOLE NATIONALE DES ARTS - Cette fonderie qui a donné naissance à des héros Des internautes identifiés sur le dossier calomnieux de Mme Pierre-Louis Une traversée à choix multiples Michèle Pierre-Louis prête à sauter les écueils Un américain accusé de meurtre arrêté en Haïti

Follow up

LinkBack Thread Tools Search this Thread Display Modes
  #1 (permalink)    
Old 05-13-08, 09:27 AM
eureka eureka is offline
Registered User

eureka is on a distinguished road
Soyons Pragmatiques, car le temps nous presse

Guys I read on annother web site ( sakapfet.com) and also in this board that you discuss about the help that the FHF need. realy its a good idea but the problem is you are not Pragmatique, We need to decide who is going to do this, who is going to do that, beacause the time is so short.
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Reply With Quote
  #2 (permalink)    
Old 05-13-08, 09:47 AM
ribertm07's Avatar
ribertm07 ribertm07 is offline
Moderator

Brazil
ribertm07 is on a distinguished road
Well fellows there is no respond...lot of people motivated but no one came through for this project.....................
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Reply With Quote
  #3 (permalink)    
Old 05-13-08, 10:05 AM
eureka eureka is offline
Registered User

This is the haitian mentality " Pale mete la "
ribertm, I see your post in Sakapfet, you have usually the good idea. j'ai fais le suivi avec ton idée de Noel Por Festival compas in Miami But Dadou answered me that he don't know the guy, It will be difficult for him to talk about this subject with him ( noel cesibon),
Ce la demontre que Dadou n'aime les conseille malgres je lui ai transferé les coordonnée de Noel que que toi Ribertm tu avais posté sur sur le sie pour la suite..
I Think it shouldnt be a big deal for Dadou to contacct Noel Cesibon, to discuss the idea.

Last edited by eureka : 05-13-08 at 11:20 AM.
Reply With Quote
  #4 (permalink)    
Old 05-13-08, 10:34 AM
Jude Bernard Jude Bernard is offline
Registered User

Jude Bernard is on a distinguished road
FHF

mesie, si se pou Noel, nou fini rive! Se seul bagay map di nou tande.
Reply With Quote
  #5 (permalink)    
Old 05-13-08, 11:22 AM
eureka eureka is offline
Registered User

Pou ki sa ou di sa Jude?
Reply With Quote
  #6 (permalink)    
Old 05-13-08, 11:54 AM
Lionel Vernet Lionel Vernet is offline
Registered User

Lionel Vernet is on a distinguished road
Une clinique medicale pour les premiers soins a St-Ard (Archaie)
AuteurMessageLionel Vernet
Senior
Sujet: Une clinique medicale pour les premiers soins a St-Ard (Archaie) Aujourd’hui à 12:01 Je suis un LPN, ayant travalle pendant 12 ans a la region metropolitaine de la Georgie dans differents dpt. of Nursing. Je caresse depuis longtemps le desir de retourner vivre en Haiti. Ma femme et moi, nous avions commence notre vie d'adulte dans le domaine de la sante. Ma femme a ete laureate de sa promotion a l' Ecole Georges Lockart, basee a l' hopital Albert Schweitzer de Deschapelles, Artibonite. Elle a travaille la pendant 4 ans a la salle d' operation comme Aide-Infirmiere. Et 9 ans a l' hopital Ste Croix de Leogane dans le meme departement. J' ai aussi travaille a Deschapelles et Leogane comme Technicien en radiologie.
Je voyage souvent en Haiti desirant de m'etablir definitivement au pays apres 25 ans aux USA. Je viens de passer 2 mois entre Port-au-Prince et St-Ard ( Archaie). Les habitants de cette zone m' ont prie de chercher les moyens pour ouvrir une clinique medicale afin de racourcir leur route pour trouver les premiers soins medicaux. Leurs plus proches cliniques se trouvant a St Medard ou a Pierre Payen, distances tres eloigneees pour une emergency.
Je pense qu'ils fourniront le local. Je compte former des jeunes filles et garcons dans la branche d' Aide-Infirmiers pour faciliter la tache. Je me place en Volontaire pour amelorier et provide les premiers soins medicaux a ces gens.
Je fais appel a des docteurs, infirmieres,ers et autres cadres de la Sante pour combler ce vide dans cette localite.
Les interresses peuvent me contacter au: (770) 333-7896 ou lvernet@hotmail.com En Haiti: 3-739-8025 ou 3-407-1024
Votre frere a tous, Lionel L. Vernet
Reply With Quote
  #7 (permalink)    
Old 05-14-08, 09:20 PM
icmnloui icmnloui is offline
Registered User

icmnloui is on a distinguished road
Mwen Pap Bay Neg Sa Yo Lanjan Pou Fe Anyen Paske Yo Paka Fait Enyen.they Don't Have The Will.
They Have No Convincing Power To Bring Anyone On Their Side. They Have Nothing To Offer Our Football. They Have Already Thrown Their Hands In The Air As Far As Our Football Is Concerned.
If You Give Them Money They Will Take It And Fail You And Frustrate You.
Dadou Has No Will For Success You Must Be Able To See It. If He Had It Before He No Longer Does. If You Get Some Form Of Leadership I Garantee You I Will Provide A Fair Share For The Nt.
Reply With Quote
Post New Thread  Follow up
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:
Advanced Search
Display Modes
Posting Rules